Kunstuitleen | Exposities
Educatieve activiteiten

AWAY FROM HOME: expositie bij HardenbergArt in LOC Hardenberg

Kunst kan weinig uitrichten tegen kogels en bommen, toch zijn dictators niet heel blij met kunstenaars wanneer deze door middel van kritische tekeningen, verhalen, gedichten of schilderijen hun protest tegen een regime de wereld in sturen. Deze schrijvers, filmmakers en beeldend kunstenaars moeten rekening houden met vervolging, vogelvrij-verklaring en gevangenisstraf. We kennen hiervan inmiddels droeve voorbeelden. De pen blijkt af en toe (gelukkig) toch machtiger dan het zwaard.
Bij HardenbergArt kunt u tot en met 22 december 2017 een bezoek brengen aan de expositie AWAY FROM HOME die werk van een viertal gevluchte kunstenaars, deels verblijvend in Nederland, toont. Deze tentoonstelling werd afgelopen zaterdag geopend door wethouder René de Vent in aanwezigheid van zo’n
honderd belangstellenden, onder wie een aantal leerlingen van de Internationale Taalschool Hardenberg. Onder de inspirerende leiding van Anton Guiljam hadden zij tekeningen gemaakt die ook deel uitmaken van de expositie.

De organisatie van AWAY FROM HOME lag grotendeels in handen van Wil van der Linden en Gert Gerrits, bestuursleden van HardenbergArt.
Expositie Away from Home: HardenbergArt , LOC Cultuurplein, Parkweg 1 a4, Hardenberg, tot en met 22 december 2017.
Open: ma. wo. en vr. van 14.00 tot 17.00 uur. Za. van 11.00 tot 14.00 uur. De buitenruimte elke dag te bezoeken tijdens de openingstijden van het LOC.