Kunstuitleen | Exposities
Educatieve activiteiten

Eddy Gheress toont de Vrouw als Muze bij HardenbergArt.

De beelden van Eddy Gheress, geboren in Canada maar nu woonachtig in Amsterdam, spreken een krachtige en heldere taal. Hij wordt beïnvloed door oude culturen van Griekenland, Mexico, Midden-Amerika en de Inuitvolkeren en het werken met steen en brons is voor hem het expressiemiddel bij uitstek. Tijdens de Manifestatie Hardenberg Beeldenstad afgelopen zomer maakten enkele  bestuursleden van HardenbergArt kennis met de beeldhouwer en zijn werk, en er werd meteen een afspraak gemaakt voor een expositie. Zijn beelden doen soms denken aan de vruchtbaarheidsgodinnen uit het neolithicum en de bovengenoemde culturen, die  vaak zó verrassend modern en abstract aandoen dat er wel sprake moet zijn van een universele en feitelijk tijdloze beeldtaal.

Gheress werkt zowel in grote als heel kleine formaten en slaagt er in om ook een object van vijf centimeter een monumentaal en sterk karakter te geven.

De opening vindt plaats op zaterdag 7 april om 11.30 in aanwezigheid van de kunstenaar. U bent hierbij van harte uitgenodigd!